I en av läsgrupperna tränade vi på att läsa och skriva efter metoden "stavelseläsa" och "stavelseskriva". Magneterna markerar var i ordet vi lägger trycket för att underlätta, och få rätt melodi i läsningen. Likaså är det lättare att få med sig alla bokstäverna när man skriver, om man "stavelsesäger" orden för sig själv. Trycket lägger man alltid på vokalerena.
Kul att kunna

måndag 14 november 2011
Dagens arbete
I matten arbetar vi med att dela talet 6. Barnen arbetar två och två. De har 6 kapsyler. En av dem gömmer några i muggen och frågar sen: Hur många kapsyler ser du? Hur många har jag gömt?
I en av läsgrupperna tränade vi på att läsa och skriva efter metoden "stavelseläsa" och "stavelseskriva". Magneterna markerar var i ordet vi lägger trycket för att underlätta, och få rätt melodi i läsningen. Likaså är det lättare att få med sig alla bokstäverna när man skriver, om man "stavelsesäger" orden för sig själv. Trycket lägger man alltid på vokalerena.
I en av läsgrupperna tränade vi på att läsa och skriva efter metoden "stavelseläsa" och "stavelseskriva". Magneterna markerar var i ordet vi lägger trycket för att underlätta, och få rätt melodi i läsningen. Likaså är det lättare att få med sig alla bokstäverna när man skriver, om man "stavelsesäger" orden för sig själv. Trycket lägger man alltid på vokalerena.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar