Kul att kunna

Kul att kunna

onsdag 29 februari 2012

Information om socionom i skolan

Socionom i skola

Hej! Jag heter Hanna Frank och arbetar som socionom i skola på Hjärups skola i Staffanstorps kommun. Som socionom i skola kan jag ha kontakt med elever, föräldrar och personal för konsultation, vägledning och stöd i psykosociala frågor. 

Du som förälder: Jag kan vara behjälplig om du känner oro för ditt barn, behöver stöd i din föräldraroll eller hjälp i samarbetet med skolan. Som socionom i skola kan jag även vara en länk till ytterligare hjälp från exempelvis socialtjänst eller barn- och ungdomspsykiatri. Du som förälder kan vända dig direkt till mig med dina tankar eller frågor. 

Jag har sekretess vilket innebär att jag har tystnadsplikt.

Anmälningsskyldighet: Anmälningsskyldigheten finns inskriven i socialtjänstlagen. Det innebär att all personal i skolan är skyldig att anmäla till socialtjänsten om de i sitt arbete får veta något som kan leda till att sociala myndigheter behöver ingripa till ett barns skydd.


Jag nås på telefonnummer: 0721-72 62 84
Eller mail: hanna.frank@staffanstorp.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar