Kul att kunna

Kul att kunna

måndag 8 oktober 2012

Matteläxa

Barnen har inte fått med sig matteläxa i dag p.g.a. att kopiatorn är ur funktion. Fungerar den i morgon får de med läxan då. Det är viktigt att barnen har med sig läxboken på måndagar så att jag kan skicka med nästa läxa hem. Jag individualiserar läxan, så jag behöver veta hur det har gått med föregående.

I dag testade jag av hur automatiserad lilla addition och subtraktion är hos barnen genom att de skulle lösa 25 uppgifter. Jag tog tiden och nästa gång ska de slå sitt eget rekord. Hur snabb man är väldigt individuellt. En del barn är långsammare men har ändå automatiserat tabellerna. Detta är ingen tävling mellan barnen. Jag ser också om de annvänder fingrarna eller om de har automatiserat tabellerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar